9-3 SS 1.8t 2.0t 2.0T

Aero z Giżycka – ciąg dalszy => montujemy 16T

Aero z Giżycka – ciąg dalszy 🙂 Z Krzysztofem poznaliśmy się już jakiś czas temu, gdzie główny problem stanowiła instalacja LPG – można poczytać tutaj: https://www.saabtuning.pl/mazurskie-klimaty-aero-krzysztofa-ogledziny-stanu-auta-program-strojenie-lpg/ Ostatnio znowu zaczęło brakować niutka, więc nadszedł czas na kontyunuację modyfikacji, tym razem już ze zmianami w osprzęcie. Autko zostało u nas na kilka dni, wykonane prace to m. Read more about Aero z Giżycka – ciąg dalszy => montujemy 16T[…]

podniesienie mocy w 1.8t przedlift – stg0 265Nm 180KM

Przywitajmy w gronie zmodyfikowanych saabów z B207 pod maską kolejne 1.8t 🙂 Zawitał do mnie 'Misza’ z Puław, naszym celem było lekkie poprawienie osiągów tego nieco-zbyt-ciężkiego kombi, tak aby dawało odrobinę więcej radości z jazdy, choć z tego co słyszałem i tak autko już długo jeździ w jednej rodzinie, mimo 'jedynie’ 150KM, widocznie mieli dla Read more about podniesienie mocy w 1.8t przedlift – stg0 265Nm 180KM[…]

Układ chłodzenia w B207 – ciekawostki i typowe problemy

Cześć! Za oknami upał rzędu 35 stopni, a do nas coraz więcej 9-3 na strojenia trafia z problemami z układem chłodzenia – przy takich temperaturach niektóre egzemplarze już wymiękają 🙂 Dziś pokrótce przedstawimy kilka użytecznych informacji na ten temat, obserwujemy wzmożoną ilość zapytań o co chodzi z tymi temperaturami – co jest normalne, a co Read more about Układ chłodzenia w B207 – ciekawostki i typowe problemy[…]

chciałoby się więcej? – stg2 dla 2.0t + wykres

Dawno, dawno temu, za górami, za lasami… był u mnie SAAB 9-3 2.0t na stg1.. Jeździł długo i zdrowo, aż w końcu.. stg1 się znudziło 🙂 A mowa o tym przypadku: https://www.saabtuning.pl/stg1-b207l-kolejny-ss/ finalnie jednak został zagazowany.. klasycznie – pojawiły się problemy z poszarpywaniem na lpg (zapętlanie); jako lekarstwo zastosowaliśmy zielone wtryskiwacze. No ale że same Read more about chciałoby się więcej? – stg2 dla 2.0t + wykres[…]

Uszkodzona przepustnica? po co wymieniać, jeśli można je naprawiać

Hej! Pomyślałem, że może komuś ,pomogę tym wpisem, znam przypadki gdzie kierowcy ładowali grubą kasę w nowe przepustnice do saaba, w sytuacji gdy wyrzucały błędy czujnika położenia, uszkodzenia sterownika itp – niepotrzebnie. Czasem winny był sterownik silnika, czasem konektor H42-2 'pod akumulatorem’, ale… owszem zdarzają się usterki samej przepustnicy, ostatnio taka dotknęła mojego saaba. Objawy Read more about Uszkodzona przepustnica? po co wymieniać, jeśli można je naprawiać[…]

Kilka słów na temat odmy w B207 – objawy, skutki, wymiana – PCV valve

Wielokrotnie powraca temat odmy w B207 – często pytacie jak rozpoznać padniętą, jak wymienić, więc stwierdziłem że 'popełnię wpis’ Rozpoznajemy usterkę o właśnie tak 🙂 po zdjęciu rury filtr-turbo zobaczymy ślady oleju. Drugim – lepszym – testem jest zrobienie ciśnieniowej próby szczelności dolotu (do czego trzeba mieć lub zrobić sobie sprzęt – dmuchamy w wejście Read more about Kilka słów na temat odmy w B207 – objawy, skutki, wymiana – PCV valve[…]

Świeci się 'check’ – 'a jaki błąd?’ – 'nie wiem’ – rzecz mega przydatna czyli tani skaner OBD2

Cześć, Czytałem ostatnio na jakiejś grupie FB taki oto tekst: ’cześć pacjent 2.0t SS świeci się check nie ma mocy co to jest ile będzie kosztowało’ – no po prostu żenada 🙂 wiele osób zgłasza się do mnie z pytaniami o diagnostykę auta, czasami dzieli nas kilkaset kilometrów więc 'na odległość’ ciężko cokolwiek podpowiedzieć. W Read more about Świeci się 'check’ – 'a jaki błąd?’ – 'nie wiem’ – rzecz mega przydatna czyli tani skaner OBD2[…]

P0340 P1340 P1312 P1334 – problemy z modułem CDM

Drodzy, często narzekacie na problemy z zapłonem i wywalanie błędów mimo że układ zaplonowy ma świeże (ori) cewki i świece. Problem może być w zaśniedziałych/skorodowanych/‚zielonych’ stykach modułu CDM, czyli ‚ion sensing’. To cudo dokręcone jest do pompy vacuum w B207. Jeżeli ktoś ma błędy: -p0340 -p1340 -p1312 -p1334 Może występować także miganie kontroli check engine, Read more about P0340 P1340 P1312 P1334 – problemy z modułem CDM[…]

Przypadki z ostatniej trasy :) cz2 – uporczywy błąd P1312

Witojcie 🙂 przypomniał mi się przypadek Mateusza z Biłgoraja, a wiem że nie on jeden męczył się z notorycznie wracającym błędem P1312 (lub P1334) więc może warto napisać. Pisaliśmy kiedyś przez messengera, już na tym etapie miałem pewne podejrzenie; szczególnie że auto jest z instalacją gazowa marki KME. Pamiętam że udalo nam się złapać jakoś Read more about Przypadki z ostatniej trasy 🙂 cz2 – uporczywy błąd P1312[…]

Naprawa i regeneracja ECU SAAB 9-3 – informacje

Strona informacyjna poświęcona naprawom sterowników silnika. naprawialne numery sterowników: 55352688 55353231 55352571 55569738 55565020 55567225     naprawialne/typowe kody błędów (szansa 90+%): P0201, P0202, P0203, P0204, P0245 – zwarcie na wtryskiwacze P0628, P0617, P0035 P0691, P0692, P0693 P0601 P0444 P0033 P0606, P0638 P2135, P1523, 1681 KILKA ZDJĘĆ – W JAKIM STANIE POTRAFIĄ BYĆ WYSYŁANE DO Read more about Naprawa i regeneracja ECU SAAB 9-3 – informacje[…]

[polift] długo kręci lub ciężko odpala?

Hej! Postanowiłem opisać coraz częściej spotykaną usterkę w poliftowych 9-3 które do mnie trafiają – mowa o autach z silnikiem 1.8t/2.0t/2.0T w wersjach nie-BioPower (kluczowe!). Typowo wygląda to w ten sposób: ciężko uruchomić zimny silnik – im zimniejszy/im niższa temperatura otoczenia tym gorzej jak już odpali to pracuje nierówno, by po kilkudziesięciu sekundach praca się Read more about [polift] długo kręci lub ciężko odpala?[…]

Mój królik doświadczalny – trochę większe modyfikacje :)

Mam (wreszcie!) trochę wolnego czasu, troszkę gorzej z weną, więc krótko wspomnę o jednym ze swoich samochodów, a co 🙂 9-3 MY03 2.0t z automatem – marzyłem o posiadaniu takiej skrzyni po 115tys km zrobionych manualem (czytaj 'drążek mieszający’) w 3 lata w największych warszawskich korkach, ale i na szybkich trasach po Europie. Kupiony jako Read more about Mój królik doświadczalny – trochę większe modyfikacje 🙂[…]

Xenon nie świeci ? low beam failure

Hejka, tym razem i mnie dopadł problem niedziałającego światła mijania w 9-3. Na pierwszy ogień poszedł nowy żarnik xenon, niestety – bez efektu. Okazało się że problem jest gdzie indziej, a dokladniej pod lampą – w naszych autkach czasami padają przetwornice lampy xenon. Podejrzewam, że da się to jakoś naprawiać, ale sprawne auto było potrzebne Read more about Xenon nie świeci ? low beam failure[…]

Merlot red w wersji Aero.. :) 250KM 370Nm automat

A dziś będzie o 9-3 mojego kolegi, także mocno siedzącego w temacie saabów 🙂 Piękny kolorek zwany 'merlot red’, jaki kiedyś miałem – Bordowa 9-3 czyli Szwed na sterydach, ale tym razem w jedynej słusznej wersji czyli Aero. Samochód wyposażony w automat (przy tej mocy to w zasadzie konieczność), do tego ciemne wnętrzne, prezentuje się.. Read more about Merlot red w wersji Aero.. 🙂 250KM 370Nm automat[…]

Bordowa 9-3 czyli Szwed na sterydach

Dzień dobry, dziś przyszłą pora na modyfikację mojego autka, sprowadzonego ze Szwecji, w stanie wymagającym mechanicznego dopieszczenia; o ile blacharsko samochodzik wygląda świetnie ze względu na rzadki kolor oraz lakier w dobrym stanie – żaden element karoserii nie był ponownie lakierowany to mechanicznie było nieco do zrobienia: przednie amortyzatory, łączniki, gumy stabilizatora, klocki hamulcowe, turbina Read more about Bordowa 9-3 czyli Szwed na sterydach[…]